dimarts, 8 d’octubre de 2013

Proves nocturnes ·I·

Fa no molt va arribar a les meues mans una càmera fotogràfica que no és cap màquina professional però així mateix s'hi poden fer treballs polits si s'hi té tècnica que és, precisament, el que em falta. Quan la vaig aconseguir m'oferiren un mini curset per aprendre-la a fer-la anar i encara hi he d'anar, encara que serà quan tenga més temps que ara, que entre l'anglès i la Universitat, temps és el que més falta em fa. 

La cosa és que una de les espines que tenia clavades des de fa molt de temps era la de la fotografia nocturna. I encara no me l'he sabut desclavar! Sempre m'han apassionat aquestes fotos en que es veu un cotxe o una edificació o algun arbre i a dalt, prenent tot el protagonisme, un cel estrellat que fa badar la boca inclús als més badecs. Idò això és el que he intentat fer amb nivell molt, molt amateur beginner però així i tot estic satisfet amb els resultats.

El resultat em diu que màquina per fer la foto n'hi ha però que justament hi falta això: manera de fer-se, cosa que amb la pràctica té fàcil solució. Pràctica i un trípode hi falten a aquestes fotografies. Però bé, després d'improvisar trípodes impossibles amb castellets de pedretes i rebles perquè la càmera apuntàs al cel sense perdre en terra com a punt de referència molt més no es podia esperar. I és que les millors aventures són les que no acaben el primer dia. 

NIKON D5100 · ISO 500

35mm · f/1.8 · 2,5''

NIKON D5100 · ISO 500

18mm · f/3.5 · 6''