dimarts, 10 de maig de 2011

Sa flaüta al CAT va endavant.

 

Record que fa prop de mig any vaig treure la pols a la flaüta a Barcelona per primera vegada en ma vida. En poc menys d'una setmana vaig estrenar-me al CAT (Centre Artesanal Tradicionàrius) i a un ateneu de l'Eixample on hi havia una exposició sobre Formentera [enllaç].


Després de sonar al CAT vaig parlar amb en Xavi, un professor del Centre, amic meu. Parlant parlant sortí flotant la possibilitat de que tal volta, amb molta sort i presentant bé el tema, es podria provar d'afegir la flaüta de tres forats al repertori de l'escola de música del Tradicionàrius. La simple idea em semblà a l'hora que temptadora, esbojarrada i gairebé utòpica. Així i tot m'hi vaig aferrar amb totes les meues forces i a mesura d'anar insistint i buscar possibles interessats en aprendre a sonar l'instrument vaig arribar a ahir a la tarda. 

Em vaig reunir amb en Quim, l'organitzador dels tallers del CAT, i li vaig presentar l'instrument i les meves intencions de cara al nou curs. Al principi estava una mica nerviós ja que en Quim parlava molt i part del que deia no acabava d'entendre-ho, però quan vaig poder parlar, de mica en mica vaig anar tranquil·litzant-me i li vaig explicar com estava d'emparentat l'instrument amb el txistu, la flaüta de tres traücs provençal i gascona, el pito rociero, etc. Explicant-li que, tots aquests instruments són el mateix i dominant-ne un, domines els altres, almenys pel que fa a la tècnica. El resultat de tot plegat ha set que, a partir del setembre que ve el CAT oferirà un taller de flaüta pitiüsa i el professor que impartirà aquests tallers seré jo. Encara em costa de creure, he sortit victoriós de la meua primera entrevista de treball i la meua primera feina a Barcelona serà la d'ensenyar música i cultura de les Pitiüses. 

Ara només em falten alumnes. Aquests, però, podríeu ser-los vosaltres... Per què no?

6 comentaris:

Mercè ha dit...

Et torne la visita. Anirem tafanejant per ací.
Una abraçada.

Karale ha dit...

Enorabona, Jordi :)
M'encanta l'idea de veure't tan il·lusionat amb una cosa que fa tant temps que t'agrada ^^

T'enviaré llum en totes les classes :D
T'estim

Tànit ha dit...

Molt bé Jordi. N'hi ha d'haver un/a que faci sa primera passa. Formenterer havies de ser!!

Sort amb s'experiència.

Tànit.

Sílvia ha dit...

N'estic molt orgullosa, a més de contenta :D ets la prova vivent que les utopies són factibles, sempre i quan se les abraci amb il·lusió i força!

Anònim ha dit...

Us convidam a conèixer el nou bloc de l'Obra Cultural Balear de Formentera i a deixar-hi els vostres comentaris.

http://blocs.mesvilaweb.cat/OCB_Formentera

Des del passat 9 de maig i fins la jornada de reflexió publicam a diari una ressenya del debat entre els candidats al Consell de Formentera que participaren en el debat del dia 23 d'abril.

Esperam que sigui del vostre interès.

Gràcies

illenca ha dit...

Jordi!! Enhorabona!! Estic molt contenta!! Ja era hora que sa nostra cultura sortís de ses illes.

Ah! I per favor, fes-me un favor (perdó per sa redundància), no deixis que sa teua flaüta torni a agafar pols.

Un petonet des d'Eivissa :D